torsdag 23 augusti 2012

SVAR PÅ FRÅGA

Fråga från Caroline: Kan du berätta lite om dig själv om din/dina hund/ar :) 

Svar: Om mig själv då; är en 22 åring tjej som bor i Östersund med min kille i en lägenhet, men jag kommer ursprungligen från Brändåsen i Härjedalen där jag även spenderar varje helg. Jag studerar till socionom med inriktning på psykologi(jobbar extra på psykiatrin). Har många intressen som är; vara på fjället(vandra, renskötseln osv), hundsport(agility, sök, drag), ridning, boxning, downhill och snowboard. Med oss i stan bor 2 hundar; Rarko som är 12 åring WK och är egentligen min farmors, men han flyttade hit och var med mig när jag jobbade som tidningsutdelare, 2 år senare är han fortfarande kvar. Han är en väldigt duktig vallhund och den behagligaste och behändigaste hunden som finns. Sedan är det ju min alldeles egna lilla Bounce en WK på snart 18 månader. Han är barnbarn till Rarko och med B tränar jag allt möjligt eftersom han är så lättlärd och lätt att ha att göra med. Agility började vi träna i maj iår och vi har även tränat sparsamt med vallning då det är rätt jobbigt för en ung hund, men något som jag skulle vilja lära mig ordentligt och försöka klara ett vallhundsprov. Vi söker ibland oxå men då jag inte kan så mycket om det har vi tagit det lite lugnt med det, men det kommer det med. I brändåsen där vi är på helgerna bor även min sambos hund Isa; en siberian huskytjej som fyller 4(!) år i höst. Hon bor där för att min  mamma tycker om henne så mycket och hon får vara ute i megastor hundgård när hon vill(hon sover oftast ute oxå). Där får hon umgås med mammas 2 jakthundar(Lita & Leppe). Men ibland följer hon med oss när vi ska upp till min sambos föräldrar som bor ovanför Åre. Jag och Isa brukar åka skidor hela vintrarna och så vandrar vi med henne på sommaren. 
Det var det! Är det något jag glömt så får ni gärna fråga det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar