fredag 17 augusti 2012

HUR DET GICK PÅ TÄVLINGEN + FILM



Jag då tänkte jag berätta hur våran agilityklass gick. Hade redan planerat att bli diskade då B inte kan gungan eller slalomen än, men ville prova på, det var ju ändå bara träningstävling. B var väldigt trött när vi kom(planerat för jag ville inte att han skulle vara för ivrig och riskera göra illa sig). Satt plats väldigt fint i början och de 4 första hindrena gick så bra så jag kände redan då att han bevisat sig för min del :) Men slalomen kan vi inte så där tog vi diskningen; jag tog i honom och "puttade" igenom honom. Sedan tappade jag bort mig och visste inte vart vi var påväg haha. Men med lite hjälp så hoppade han de 2 hindrena perfekt och tog även bommen perfekt. Efter det kom banans luring; ett hopp med en böjd tunnel efter, kruxet var att man skulle in i den bortre ingången. Och det klarade B galant, han lyssnade så fint :) men innan han går ur tunneln helt börjar han lukta och tänkte säkert pissa för en terrier gjorde det några ekipage innan oss, så då sprang jag fram och röt i åt han. Sedan iväg över 2 hopp och tunnel; gick även det perfekt enligt mig! Sedan ville han upp på balansen igen men vände som tur var en bit upp. Och så gjorde jag en jättelyckad skickning snett över ett hinder och sedan gick de 3 sista hindrena perfekt, skickade han i mål framför mig! Jag är så obeskrivligt stolt över han. (Jag borde kanske inte sprungit så framåtlutad hehe)
Han är faktiskt BARA 15 månader, har bara tränat i 2-3 månader, har sin slyngelperiod nu och hade aldrig varit på den banan och inte heller bland så många andra hundar. Så jag är glad att han ens satt still innan vi körde igång vår runda. Vi fick 3 fina delar inne på banan och jag känner att mitt skickningstränande har gett fina resultat.
Ursäkta mitt ordbajsande men det här var min första riktiga tävling med B och jag är så uppvarvad fortfarande, vad tyckte ni och har ni några bra tips åt mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar