fredag 7 september 2012

LYDNADSTRÄNING

Mína vackra pojkar...

Idag var vi på klubben och tränade både lydnad och agility. Det som vart en surprise när vi kom var att det var skottträning även på en fredag. Men då tänkte jag "nu jävlar ska tränas, smälla om det smälla vill!" Så vi tränade ställande/stannade under gång, inkallning och lite fotgående. Det gick så bra och platsliggningen samt inkallningen är stenhård nu :D Lärde in den där konstiga trappgrejjen på lydnadsbanan också, bara det att B tyckte den var så rolig att han ville gå de själv flera ggr...

Och det small, men jag hade leksak som belöning idag så han brydde sig lite den första gången och stannade till emn sedan kollade han bara en millisekund när det small och sedan fortsatte han leken. Så det var skönt!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag har en fråga!
    Du har ju B rätt ofta lös (utan koppel) i skog/sjö mm. Hur funkar det när ni möter en kanin/anka/rådjur/ekorre? Kommer han på inkallning? Hur tränade du han för det i så fall? Mycket tacksam för svar! :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hittade hit via Blondinbellas blogg, du hade kommenterat och jag blev sugen på att läsa. Har nämligen "blivit" hundvakt/dagmatte åt en hund from idag. Det är en liten lhasa apso på åtta år. När man möter andra hundar så blir han som galen i typ fem sekunder; skäller, hoppar och morrar.
    Jag tycker det är lite obehagligt, han är ju så pass liten så det går att hålla emot honom, men jag undrar om du har något tips på vad jag kan göra för att förhindra detta betéende?
    Jag försöker avleda, men när han väl fått syn på en hund så är det kört.
    Tack!

    SvaraRadera