söndag 8 juli 2012

LUGNT OCH SKÖNT

Här var vi och myste för någon kväll sedan. Vid sjön alldeles nedanför huset, vilken lyx!
Men jag har faktiskt med mig mina slalompinnar så jag ska ut och nöta lite. Men det är just det; det går verkligen INTE bra med våran slalom :( Han fattar 2/10ggr och springer in/ut lite som han vill, han ser den inte som en helhet. Jag vet inte hur jag ska fixa detta :/ Det går mycket bättre om vi går sakta och så, men så fort vi ökar farten lite för att hålla igång peppen så fuskar han...Och jag blir sur och irriterad och så var slalom inge kul längre. Har ni några bra tips? Måste verkligen komma vidare innnan B hatar slalomen. (leksak kan jag inte använda för då blir han helt låst på den)

4 kommentarer:

  1. Måste först säga Välkommen tillbaka! Vi har saknat er :D

    Sedan kan vi ta tag i slalomet.. Hur tränar du det? Använder du någon taktik som Allé eller 2x2 eller lockar du mellan?
    Känns svårt att veta hur jag ska hjälpa er utan att veta hur ni gör, filma och lägg upp en film då ni tränar slalom? :) Men annars kan jag ju tipsa om Allé-metoden, det är ett bra sätt att få fart på slalomet i början :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är just alle vi kör. Har ca 40cm bredd mellan pinnarna. Vissa gånger typ 3/10 funkar det och han visar att han fattar, men andra gånger hoppar han över pinnar i både början och slut eller både och :/

      Radera
    2. Okej det var ju skumt, med Allé brukar man ju få jättesäkra slalom :/ Har du gått nog långsamt framåt då?

      Du kan inte testa knyta ett snöre mellan pinnarna på varje sida så att han inte har chans att gå ur? :) Ungefär som "bågmetoden" fast modifiera den för allé? :)
      Jag vet inte om det är ett bra tips, är virrig från sömnbristen, men värt att prova kanske! :)

      Radera
    3. Okej, jag ska prova med snören idag och få film på det så du kan se bättre och se om det är något jag gör helt fel :)

      Radera