måndag 9 juli 2012

FODERTANKAR

Vi använder foder från STANDART, det är så bra för de bajsar knappt nåt av det och har slutat fjärta så hemskt. Blandar 50/50 med normal och extra. Bara extra blir för starkt och B får klåda och bara normal räcker inte till att hålla hullet. Det är så jäkla svårt med foder alltså. Jag är ändå inte helt nöjd med hullet på Kelpiesarna. De får gärna lägga på sig mer, de har en stor 3liters bunke som alltid är fylld med mat så de får äta när de vill. Men hur kan man få dom att lägga på sig mer; finns det nån som har nåt bra tips på nåt sorts tillskott eller husmorsknep för att fläska på hundarna lite?

1 kommentar:

  1. En tanke! Många hundexperter tipsar ju om att få hunden som inte äter att äta mer genom att INTE tillåta maten att stå framme, utan att ge hunden vissa tider att äta på - och på så vis få den att "passa på" eftersom att den vet att maten försvinner efter en stund om de inte äter.

    Kan ju vara en tanke att ha bara!

    I övrigt så är det ju himla svårt det här med foder men jag har jättebra erfarenheter av Standardt jag med!

    Nu kär jag Nordic färskfoder varvat med märgben - min hund har aldrig sett bättre ut i hull, hår och tänder. Han har slutat fisa HELT (och han var en riktig prutthund innan) och han bajsar sällan och lite. Dunderbra foder helt enkelt!

    Men min har snarare problem att hålla vikten NERE. Så det är ju ett lite annorlunda problem :)

    SvaraRadera