tisdag 22 januari 2013

KVÄLLENS TRÄNING

Nu intar vi soffläge!

Ikväll gjorde vi vår första draghundsträning på riktigt! Inte bara finåka jämt.
Ikväll var vi med på Östersunds draghundsklubbs träningskväll. Det blev på ett spår(brunkullaspåret) på 4,5 km som var väldigt platt och bra, dock isigt som satan så jag stöp 2 ggr. Hängde på bra i början och B beteede sig som om han var den enda där; inte en blick bakåt och kolla var de hundarna var och koncentrerat framåt även när vi blev omkörda. SÅ KUL!!! VAR EN RIKTIGT STOLT "MAMMA"!
Sedan tog vi det lite lugnare när spåret blev sämre och min pannlampa började krångla så de andra stannade och vilade och så fortsatte vi i samlad trupp igen. Även vid pauserna så var nog B den lugnaste hunden; inte ett pip och stog mest och häste och tittade inte ens på de andra hundarna som ylade och skällde. *EN LITEN TÅR I MAMMA-ÖGAT*
Väl tillbaka på parkeringen så frågade de andra vad det var för hund och blev redigt chockade när jag sa att det var en kelpie, fick sedan mycket beröm för hur stor och fin han var <3. Sedan blev jag väldigt chockad när 5/6 av de andra skulle delta i draghunds-SM till helgen, inte undra på att det kändes som om de körde okristligt fort. Men Jag är fortfarande impad av min lille B.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar