måndag 21 januari 2013

DAGENS AKTIVITET

Idag var jag och B ut på förmiddagen och lekte, promenerade lös(ända ner till parken och hem igen). Väl därnere så gjorde vi allt möjligt. Först tränade vi lite fotgående och läggande under gång; inga problem fast det va lite stökigt i djupsnön. Sedan fick han springa som han ville medan jag kastade in min svarta handske i en skogsdunge och den landade så lägligt på en svart bunt kvistar. Ropar in B och ber han söka; han luktar med svansen i topp och hittar den strax; markerar sedan med att lägga sig varpå jag sliter fram leksaken och skriker av lycka(ökar sannolikheten att B fortsätter leta/markera så fint). Eftersom han gjorde det så perfekt så vart det bara en gång av det. Istället så siktade vi in oss på de stora snöhögarna som gjorts i parken; jag satte B bakom högen och gick runt och grävde ner leksaken. Hämtade sedan  och sade sök! Han hittade och jag visade honom att gräva först och sen slet jag upp leksaken som belöning. Så duktig hund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar