onsdag 23 januari 2013

EN BLIVANDE LAVINHUND? *FILM*

Fick ett ryck och tränade sök i snö för första gången med B idag.
Rastade av han ordentligt innan vi började jobba och har som rutin nu att sätta på han spårselen + lina precis innan jag ger kommandot *sök*. Jag hade grävt ner mitt pannband ca 10cm med snökaka och lössnö uppepå samt att vinden låg på starkt från sjön. Han visar tydligt att vittringen är rätt spriden tack vare vinden samt  att vi redan gömt pannbandet 2ggr i samma snöhög(ca 3x20meter) på olika ställen. Men han jobbar ändå på fint och markerar inget av de gamla ställena.
Fördelen med att ha selen som påknapp på arbetsfokus gjorde att även fast det var en tjej som tränade fotgående framochtillbaka med sin hund på gångbanan (ca 10 meter åt höger på filmen) så arbetade B och hade inte tid att ens titta på hunden, han va typ som; cant U see I'm woooorkin' ovah heeereee???
Hade hans leksak innanför jackan och belönade direkt efter han visat var den var genom att gräva i snön efter att han markerat för mig att det finns nåt här genom att avbryta sökandet och söka ögonkontakt.
Haha skrattar lite nu till filmen när jag ser att jag själv höll på att ramla men räddade mig i sista sekund....Bjuder på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar