tisdag 29 maj 2012

KVÄLLENS AGILITY

 Ser ni honom?


 Tittut!
 Nån som tar i lite?
Här på sista bilden lyckades jag skicka honom till tunneln, fatta vilken lycka jag kände då när han rusar rakt igenom den som om han aldrig gjort annat. Den inlärningen satt där den skulle.

Då var en träning till på klubben avklarad. Han var mer chill idag än sist och det underlättade vår kommunikation rätt enormt. Ska INTE använda leksaker i agilityn föränn på slutet som den definitiva belöningen. Idag körde vi mer i långa blå tunneln och sedan introducerade vi säcktunneln. B sprang bredvid EN gång, sedan när tove höll upp liiiite sprang han igenom helt och sedan klarade han den flera gången utan assistans! Jag blir så impad och stolt. Kunde tillomed göra en skickning genom den. Sedan var vi upp på balansbommen en gång bara för att "nosa" på den. Sen tränade vi på längdhoppet UTAN markeringspinnarna som hundarna har som ett sorts hjälpmedel. Han satte den varje gång! Mellan varven tog vi även däcket som han har lite svårt med men tycker är kul iaf. Har bestämt mig för att INTE träna några av de 3 balanshindrena något förns än i höst eventuellt. Han har för bråttom och jag vill inte riskera att han gör illa sig eller blir rädd. Men här har ni foton! Vad tycker ni? Vill ni se filmerna oxå?

2 kommentarer:

  1. Filmer vore kul!

    Måste bara fråga, fattar det som om du inte vallar med din WK, hur funkar han i vardagen? Är lite bekant med en uppfödare och dennes hundar klarar inte alls av att vara utan vallandet.

    SvaraRadera