måndag 25 juni 2012

FILMER FRÅN DAGEN

Här är några filmer. I den nedersta får ni se en snutt av när vi tränade hopp/tunnel kommandon. Tror det är bra att få honom att lyssna mer på min röst och inte bara bränna på mot det hinder som är närmast/roligast.
På den andra filmen tränar vi svåra vinklar med fart, balansbommen, lyssna på rösten och komma tillbaka snabbt. Visst är han duktig?? Och ni som kan massa om agility; var inte rädda att komma med tips och råd, jag vill veta hur jag ska utveckla vissa saker och hur jag undviker att vi får problem längre fram.

4 kommentarer:

  1. Vill jättegärna komma med lite tips och råd! Vet bara inte om jag lyckas förklara det särskilt bra i skrift...

    Men i första videon där efter bommen och du ska ha honom över hindret - tillbaka - och genom tunneln så skulle du kunna tänka mer på hans linje och din placering. Det hade blivit smidigare om ni hade kommit lite snett mot tunneln och om du hade stått.. haha det är det här som är det svåra, förklara hur jag hade velat att du hade stått och rört dig :P
    Men om du istället för att "kasta honom över" hade stått i höjd med hinderstödet och i samma riktning som han ska in i tunneln och dragit honom över så hade ni nog fått en smidigare väg in i tunneln...

    Synd att du bor så långt bort, annars hade det varit riktigt kul att kanske träffas och träna tillsammans! (Och då skulle jag kunna visa hur jag menar x)

    Annars ser det riktigt fint ut :) Och andra videon; tack för tipset! Jag har försökt träna in orden för de olika hinderna men har visst inte varit nog smart för att komma på att ställa dem brevid varandra :P

    Lycka till med träningen, vi läser gladeligen alla uppdateringar! :)
    /Erika,Holly&Ronja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmmmmm, jag förstår nog inte riktigt tyvärr :/
      Ja det hade vart kul att träna ihop och så, men så är det när man bor i norrland hehe!
      Det har funkat väldigt bra, han kan nu hopp och tunnel iaf :)

      Å vad hedrad jag känner mig nu :D Jag är inne på din blogg dagligen med!

      Radera
  2. Ser ju jättebra ut :) Vilken superfin WK! :)

    SvaraRadera